Zapytaj eksperta

Miesiączka po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych

Julia, 25 lat

2017-05-15

Witam,

mam problem z powrotem do normalnego miesiączkowania po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych (microgynon 21). Tabletki brałam 3 lata. Odstawiłam je z początkiem października. Pierwszy okres dostałam dopiero w grudniu. Od tego czasu co 18-20 dni pojawia się plamienie trwające od 7-10 dni. Kolor raczej brunatny i skąpo. Nie jest to typowa miesiączka. Przed tabletkami miesiączkowałam co 18-21 dni. Miesiączki były bardzo bolesne i bardzo obfite. Byłam już u kilku ginekologów. Twierdzą, że coś blokuje miesiączkowania. Zlecono mi badania TSH hormonu tarczycy, prolaktynę i wolny testosteron. Wszystko jak najbardziej w normie. Nie wiem co powinnam zrobić i jaka może być przyczyna braku normalnych miesiączek. Wielu ginekologów nie widzi za bardzo problemu. Dziękuję za pomoc.

dr n. med. Olaf Lindert

dr n. med. Olaf Lindert

Ginekolog-położnik


dr n. med. Olaf Lindert

Dzień dobry Pani Paulino,


bezpośrednio po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych kilkutygodniowy, a nawet kilkumiesięczny brak menstruacji jest naturalnym objawem wynikającym z wahań hormonalnych, jakie mają miejsce w organizmie. Powróciła Pani do dosyć krótkich cykli miesięcznych, które również miały miejsce przed przyjmowaniem tabletek antykoncepcyjnych. Warto przeprowadzić dokładną diagnostykę, by móc określić dlaczego miesiączkuje Pani tak często, a krwawienie utrzymuje się dosyć długo? Bym mógł na te pytania odpowiedzieć musiałbym Panią bezpośrednio zbadać, w tym wykonać USG ginekologiczne, przeanalizować dotychczasowe badania, niewykluczone, że zlecić kolejne, jak również przeprowadzić dokładny wywiad medyczny. Problemy związane z cyklem miesięcznym mogą bowiem mieć różne podłoże np. wynikać z zaburzeń hormonalnych, funkcji jajników, niewłaściwej budowy narządów rozrodczych i innego rodzaju schorzeń. Rekomendowałbym zatem przeprowadzenie bardziej szczegółowej diagnostyki.


Pozdrawiam serdecznie,


dr n.med. Olaf Lindert, ginekolog-położnik z Kliniki Leczenia Niepłodności Bocian w Katowicach

Komentarze(3)


CarlaBravo

2018-08-16 08:55:29

Wielu z nas zapyta: no dobrze, a skąd biorą się problemy z krążeniem? Otóż może to mieć różne podłoże, choć w dużej mierze związane ze stylem życia współczesnych mężczyzn, a pozostawia on wiele do życzenia. Fakty wskazują jasno – fatalnie na sprawność seksualną działa intensywny stres, przeciążenie organizmu, kaloryczna i uboga w składniki odżywcze dieta, jedzenie tłuste i ciężkostrawne. <a href=http://gel-titan.pl/#7>http://gel-titan.pl/#7</a> Problem kłopotów łóżkowych pozostaje jednak dla wielu mężczyzn wstydliwym tematem i nic z nim nie robią ze względu na niechęć przyznania się do problemu przed lekarzem. Niesatysfakcjonujący seks, obniżone libido, niezadowolenie partnerki, problemy z erekcją… to wszystko ma wspólne przyczyny: nieodpowiedni stan psychiczny spowodowany np. kompleksem rozmiaru penisa .

Odpowiedz

przegladtowarow

2018-06-24 19:50:44

ReCardio (ReCardio) - skuteczne kapsułki od nadciśnienia tętniczego. Z roku na rok rośnie liczba pacjentów, cierpiących na choroby układu sercowo-naczyniowymi. A jeśli wcześniej uważano, że nadciśnienie tętnicze — dużo starszych ludzi, to teraz na tę chorobę cierpią i młodzi. Dlatego naukowcy aktywnie poznają innowacyjne metody i preparaty do leczenia chorób serca. http://przegladtowarow.com/recardio-w-polsce.html Czytając o leku ReCardio opinie klientów i lekarzy, często można znaleźć informacje, że po rozpoczęciu używania tego produktu, następuje poprawa samopoczucia i zmniejszenie napięcia psychicznego. W rzeczywistości nie jest to zaskakujące, ponieważ aktywne składniki tego leku korzystnie wpływają na układ nerwowy, poprawiają funkcjonowanie tarczycy i normalizują zawartość cukru we krwi.

Odpowiedz

Magda

2017-07-10 09:30:17

Witam. Mam 38 lat i od 17 biorę tabletki antykoncepcyjne Stediril30. Zrobilam sobie miesieczna przerwę. Pierwsze krwawienie po przebieglo normalnie. Natomiast kolejneprzy ktorym wznowilam branie tabletek przebiega okropnie. To jest 6 dzien krwawienia. Krwawienie ogromnie, co 20 minut ide do ubikacji. Bardzo obfite krwawienia z dużą ilością skrzepów. Co może się dziać z mna?

Odpowiedz

Pytania internautów