Aktualności

Płodne rady

Jedz zdrowo

Zwiększenie szans na zajście w ciążę zapewnia także odpowiednia dieta. Prawidłowe żywienie jest jednym z głównych czynników pozytywnie wpływających na płodność, natomiast źle zbilansowane może osłabić odporność organizmu, doprowadzić do niebezpiecznych chorób, a nawet, przy długotrwałym niedostarczaniu odpowiednich składników, negatywnie oddziaływać na psychikę kobiety.

Planując ciążę warto zbilansować dietę tak, by była bogata w niezbędne składniki odżywczeYFdIoUsRJCAehcoUnQaS_Straw, mikroelementy oraz witaminy, co nie tylko pozytywnie wpłynie na płodność oraz zmniejszy ryzyko zaburzeń owulacji, ale także poprawi ogólny stan organizmu.

Kobietom starającym się zajść w ciążę zaleca się spożywanie produktów usprawniających działanie układu nerwowego, czyli takich, które dostarczają witamin z grupy B. Znajdują się one w produktach pełnoziarnistych, chudym mięsie, rybach i jajach. Taka dieta wpływa na regularność cyklu miesiączkowego, zapewnia prawidłową produkcję żeńskich hormonów płciowych oraz prawidłowy przebieg owulacji i zagnieżdżania komórek jajowych. Bardzo ważna jest witamina B6, wykazującej działanie obniżające stężenie prolaktyny we krwi, której zbyt wysoki poziom jest jedną z przyczyn niepłodności. Ponadto dietę przyszłej mamy należy poszerzyć o produkty bogate w żelazo. Jego niedobór może zwiększyć ryzyko wystąpienia niepłodności owulacyjnej. Najlepiej je przyjmować w łatwo przyswajalnej formie – postaci hemowej, którą znaleźć można m.in. w wołowinie i cielęcinie.

Kobieta planująca ciążę powinna również dostarczać organizmowi produkty zawierające witaminę E, zwaną potocznie witaminą płodności. Jej niedobór zmniejsza wydzielanie hormonu gonadotropowego, przyczyniając się do zaburzeń w przebiegu ciąży. Jej źródłem są przede wszystkim oleje roślinne, orzechy laskowe, warzywa liściaste oraz pietruszka.

Bardzo ważne jest także przyswajanie odpowiedniej ilości kwasów tłuszczowych, ponieważ pozytywnie wpływają na śródbłonek naczyń krwionośnych, co warunkuje łatwiejszy przepływ krwi. Mają one bardzo duże znaczenie podczas ciąży, szczególnie kiedy płód zaczyna się kształtować. Znaleźć je można przede wszystkim w rybach.

Komentarze(0)


Zobacz też